L’organista Mercè Sanchis, un altre regal a l’orgue de Sant Fèlix

0

Diumenge el cicle d’orgue organitzat per l’Associació Amics de l’Orgue de Sabadell i
la Parròquia de Sant Feliu va oferir la seva cita mensual amb un recital d’entrada
gratuïta compensada per una aportació econòmica voluntària en acabar el concert. El costós manteniment de l’orgue així ho condiciona. Un cicle, per cert, que contribueix a la diversitat musical de la ciutat, ampla en tots camps i sense parangó a Catalunya, excepte la capital. Amb la seva continuïtat també s’acabarà guanyant un reconeixement al costat d’altres cicles d’orgue al nostre país. Un país amb una tradició organística molt significativa que ha format músics de vàlua de l’organista Mercè Sanchís, actualment professora a l’Escolania de Montserrat i recordada a Sabadell per les seves classes al Conservatori de la ciutat entre 1997 i 2002, i com a pianista i organista titular de la Simfònica del Vallès entre 1995 i 2008.

El seu recital va aplegar tres obres de repertori tècnicament exigent que requeria un
orgue més potent i complet que el de Sant Feliu. Primer va brodar els preludis número 2, 4 i 11 dels 11 preludis corals sobre temes luterans Op. 122 de Brahms en la seva varietat expressiva combinant els caràcters festiu, cerimonial i de lirisme tornasolat. La sisena sonata de l’Opus 65 de Mendelssohn va centrar el concert enllaçant amb el fil protestant gràcies a les reminiscències bachianes de l’obra, clarament exposades en la digitació de Sanchís no només per les variacions melòdiques si no en el tractament d’aquesta en un desplegament de riquesa textural, especialment en la darrera variació del tema luterà en que basa el primer moviment.

Amb el Tríptico de Tomás Garbizu Salaverria composta per a la catedral del Bon Pastor de Sant Sebastià sobre un tema gregorià es feia un salt al segle XX espanyol i un autor molt avesat al repertori. D’inici imponent juga amb un llenguatge amb dissonàncies, enharmonies i també estabilitat tonal, essent potser la Tocata con diapente la més experimental des d’aquesta perspectiva i el Prefacio, com a segon moviment, el més contemplatiu, més lligat orgànicament des de la melodia construïda amb períodes i frases amples. De bis una paràfrasis sobre el Cant dels ocells arrodonia la satisfacció d’un públic que el proper 14 d’abril, diumenge de Rams, podrà gaudir del concert de l’asturià Fernando Artime, un músic format a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) i premiats amb diversos reconeixements nacionals i internacionals.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Si us plau entri el seu nom aquí