CDR acusa a la Policía Municipal de no protegerles al cortar el acceso a la C-58: ISabadell dice de “tentativas de atropello”

0
Los CDR cortando la Rambla Ibèria

Sea por lo de les CDR o lo del tsunami, a unas decenas de sabadellenses les ha dado ahora por ocupar cada día vías públicas y, hoy también, por cortar la Rambla Iberia y así el acceso a la C-58, una autopista precisamente, en “hora punta” a esta precisa hora, al fin de la tarde.

Hoy, y según sus propios portavoces, la concurrencia a tal acto no llegaba ni el centenar de activistas, y según los mismos, en el transcurso de los diversos cortes de tráfico se habrían producido dos intentos de atropello, a activistas, atribuidos a conductores que allí pasaban.

Sin comillas, o sea valorándolo de propia voz, el digital oficial ISabadell publica: “L’acció ha consistit en tallar en un primer moment la carretera de Terrassa a l’alçada del carrer del Comte Jofre, direcció Rambla Ibèria. Poc abans d’arribar els manifestants (menos de cien según este medio) a la nova rotonda, un vehicle ha increpat els manifestants i ha accelerat intentant atropellar-los i fent caure a una senyora que participava en la manifestació”.

Acto seguido, sin ni siquiera un punto y aparte de por medio, responsabiliza de ello a la Policía Municipal y, aquí sí que con citas a terceros, al gobierno de Marta Farrés: “L’acció no ha comptat amb el seguiment, com fins ara ha estat habitual, del desviament de trànsit pels agents de la Policia Municipal en aquestes manifestacions, ja que segons un membre dels organitzadors (sic.) “hi ha hagut ordres des de dalt que no es donés cobertura a aquest tipus de manifestacions”.

Estos actos, de los CDR o lo del Tsunami, van sin convocatoria pública previa. Son aquello de que se lo comen los que se lo guisan. No se convoca a la ciudadanía en general, ni menos a la prensa que no sea afín. Si El Dia de Sabadell ha testimoniado directamente los actos de acoso a la comisaría de Gran Via ha sido gracias al aviso de simples ciudadanos, de los que ni de un bando ni del otro. Y eso sin twitters, ni otros instrumentos por el estilo.

Pero, en lo de hoy, prosigue Isabadell: “Un cop els manifestants han arribat a la rotonda de la Ronda Ponent amb la carretera de Terrassa han tallat uns 15 minuts el trànsit i han seguit direcció sud per la Rambla d’Ibèria. Un altre vehicle, al qual els manifestants tallaven el pas, ha intentat investir uns joves que estaven al seu davant”.

Y prosigue más: “Més avall, gairebé a la cantonada de la Rambla Ibèria amb Enginyer Playà, hi ha hagut un creuament verbal entre manifestants i un repartidor de l’empresa de supermercats Mercadona, que ha acabat amb els retrovisors trencats de la furgoneta de repartiment”.

Y concluye: “Després d’aquest darrer incident, la marxa s’ha desfet cap a dos quarts de nou del vespre al mateix punt del seu inici, on els manifestats han assegurat que denunciaran els dos vehicles que han intentat atropellar els manifestants i s’han donat cita per una nova acció el proper dijous a la mateixa hora i mateix lloc”.

Quien suscribe se estrenó como periodista el 28 de septiembre de 1979 en la redacción de lo que fue Radio Sabadell EAJ-20. En cuarenta años de profesión, todos en Sabadell, nunca ha visto nada comparable en medios locales, y menos oficiales. Panfletos siempre los ha habido, pero sin llegar a medios de referencia local. Lo de ahora, abisma. Dicho sea con perdón, por así decir

Diari de Sabadell, igualmente al caso del asunto, no se ha referido en su información a tentativas de atropello, que serían un hecho delictivo en si mismo. Y la municipal Ràdio Sabadell, no ha publicado aún nada sobre tales incidentes. Todo muy lamentable: Horrible. El “en qué trinchera estás”, según un actual editor de prensa local.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Si us plau entri el seu nom aquí